Blog

Biznis i tehnologija

5 razloga zašto treba da uradite lokalni SEO

seo optimizacija za mobilne telefone

Razlog 1 – Pretraga putem mobilnih telefona

Podaci pokazuju da je od 2010. do 2014. korišćenje mobilnih telefona za pretragu interneta poraslo za 394%. Skoro polovina korisnika (48%) smatra da ukoliko sajt nije prilagođen pametnom telefonu toj kompaniji nije stalo do posla. Stoga je optimizacija sajta za mobilne telefone obavezna stavka prilikom izrade i održavanja istog. Ukoliko niste sigurni da li je vaš sajt prilagođen za mobilnu pretragu, možete besplatno provjeriti na Test Google Mobile stranici.

50% ljudi koristi isključivo telefone za pretragu, kucajući pritom i svoje mesto. Takođe, korišćenje virtuelnih pomoćnika (Cortane, Siri i Google OK) zahtijeva da optimizujete sajt, da bi glasovnom pretragom korisnici mogli da dođu do vas.

Prema podacima Google Think Insight-a svaka treća pretraga se obavi neposredno prije odlaska u prodavnicu, a 50% pretraga rezultira posjetom prodavnice.

seo poboljsanje pretraga na internetu

Razlog 2 – Manja konkurencija

Ukoliko se odlučite da koristite lokalni SEO imaćete manju konkurenciju. Korišćenjem ključnih reči za vaše proizvode na nacionalnom nivou, za konkurente imate sve kompanije koje proizvode slične proizvode ili pružaju slične usluge u zemlji, dok je na lokalu taj broj manji. Npr. u Budvi ima daleko manje prodavnica bebi opreme, nego u cijeloj Crnoj Gori.

Fokusiranje na geografski položaj gdje poslujete dovešće do manjeg broja potencijalnih pretraga, ali će postojati veća mogućnost da iste pretrage rezultiraju kupovinom vašeg proizvoda ili usluge. Optimizacija sajta za lokalne pretrage učiniće vas bližim manjem broju stanovništva za koje je vjerovatnije da će postati vaši korisnici.

online shoping seo optimizacija firme crna gora

Razlog 3 – Prilikom kupovine korisnici pretražuju internet

Podaci istraživanja pokazuju da trenutno 90% korisnika interneta prilikom kupovine koristi pretragu na internetu. Očekuje se da će praktično svi korisnici interneta koristiti isti prilikom traženja informacija. Ukoliko vas korisnici ne budu pronašli na internetu okrenuće se vašim konkurentima, a to ne želite.

Google i ostali pretraživači rangiraju pretrage prema lokaciji gdje se korisnik nalazi. Bez obzira na to što ste jaki u Crnoj Gori, konkurencija sa dobrom optimizacijom lokalne pretrage može vas prestići.

mobilni lokalni seo

Razlog 4 – Prilika za pozitivan marketing

Putem optimizacije za lokalnu pretragu povećavate i mogućnost za lokalnu vidljivost. Objavljivanjem zanimljivog i aktuelnog sadržaja o vašem gradu, naselju ili regionu primjetiće vas lokalni mediji i potencijalni saradnici. Prisustvom na društvenim mrežama možete izgraditi povjerenje korisnika.

Podaci pokazuju da 67% mobilnih korisnika želi reklame proizvoda i usluga koje mogu dobiti u svom gradu ili regionu. Dobro bi bilo da ponudite lokalnim korisnicima promocije, specijalne ponude i podršku.

local seo crna gora

Razlog 5 – Pokazatelji dobre prakse

Lokalni SEO je mnogo jednostavniji nego što misle marketeri i biznismeni. Za početak, na svakoj društvenoj platformi koju koriste vaši korisnici budite prisutni. Učlanite se u privredne registre i slična udruženja, dajte svoje podatke sajtovima za oglašavanje i informisanje, da bi mogli korisnici interneta sa tih sajtova i stranica da dođu do vašeg sajta (ujedno time i povećavate saobraćaj na sajtu). Neka vaši podaci – ime, adresa i broj telefona budu svuda tačni. Podaci pokazuju da je 68% korisnika koristilo Google kada je htjelo da pozove neku firmu ili tražilo direkcije da bi došlo do nekog mesta.

Dugoročna marketing strategija bi trebalo da podrazumijeva prisustvo lokalnim događajima, uključivanje u lokalnu zajednicu, kao i pisanje bloga i saopštenja o vašoj kompaniji. 52% ispitanika je reklo da je kompanijin blog razlog zašto su se odlučili na kupovinu proizvoda ili korišćenje usluge te firme. Snažno društveno prisustvo u lokalnim vijestima, pominjanje regiona ili grada kad god se ukaže prilika online, dovodi do povećanja saobraćaja na vašem sajtu i drugim platformama.

Bez obzira na to da li imate malu lokalnu radnju ili veliku nacionalnu kompaniju, morate što pre da razmišljate o svojoj lokalnoj SEO strategiji, jer konkurencija ne spava i postaje sve veća. Lokalni SEO je danas bitniji nego ikada ranije za vaš poslovni uspjeh. Pomoću njega, sa vrlo malo ulaganja, fokusiraćete se na potencijalne korisnike, raširiti svijest o svom brendu i povećati prodaju.

Još članaka: ORGANSKO PRETRAŽIVANJE | SEO OPTIMIZACIJA

Povezani članci